یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بیشتر نیروهای جذب شده توسط المحیصنی در گروه جیش الفتح از کودکان اردوگاه‌های ادلب هستند که وارد جهنم جنگ می‌شوند..

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، گروه موسوم به جیش الفتح به همراه شماری از گروه‌های تروریستی به رهبری گروه جبهه النصره مهم‌ترین طرف حمله به حلب و مناطق اطراف این شهر بوده که آتش بس را نقض کرده‌اند.

گروه جیش الفتح از حمایت تسلیحاتی آمریکا و عربستان سعودی برخوردار است. سازمان های اطلاعاتی ترکیه برای درگیری‌های حومه جنوبی حلب این گروه را تقویت کرده است. عبدالله المحیصنی یکی از مفتی های عربستان سعودی مسئول جذب نیرو برای این گروه است. بیشتر افراد گروه جیش الفتح از کودکان هستند.


خبرنگار الميادين در دمشق در گزارشی در این زمینه افزود: این فرد موسوم به عبدالله المحیصنی یکی از مفتی‌های عربستان سعودی است که در نزدیکی یکی از اردوگاه های آوارگان در استان ادلب برای جذب نیرو جهت تشکیل گروه جیش الفتح سخنرانی می کند. گروه جیش الفتح برای جبران فرار هزاران نفر از مبارزان خود اقدام به جذب کودکان در نبردهای خود کرده است. در حمله‌هاي اخیر ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه صدها نفر از نیروهای این گروه در حومه های حلب و ادلب کشته شدند. جبش الفتح با جذب کودکان به شدت در پی جبران شکست های خود است. سازمان های اطلاعاتی ترکیه در شمال سوریه گروه جیش الفتح و دیگر گروه ها را نظیر اجناد الشام، فیلق الشام، احرار الشام، لواء الحق و جیش السنه را بازسازی کردند.

خبرنگار این شبکه افزود کودکان در گروه های مسلح برای رفتن به جبهه‌های نبرد 15 روز را در اردوگاه های آموزشی سپری می‌کنند. اردوگاه‌های مختلف آوارگان در شمال سوریه مهم‌ترین منبع تامین نیروی انسانی گروه جیش الفتح در حمله به حلب شمرده می‌شود.

دولت سوریه مخالف موافقت روسیه با تمدید آتش بس در حلب و اطراف این شهر بود ولی عربستان سعودی و آمریکا از فرصت آتش بس استفاده و صدها تن سلاح را در اختیار گروه های مسلح در شمال سوریه قرار دادند. پیش از این جنگنده‌های روسی و سوری محموله‌های تسلیحاتی گروه های مسلح را نابود کرده بودند.

کد خبر 333134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha